De klant en proces denken

Processen rondom klanten en producten. Klanten, producten en processen, het zijn concepten. Concepten waarmee we naar de werkelijkheid kunnen kijken hoe we ideeën hebben vastgelegd in uitvoerbare concepten die zorgen voor .  Om bedrijfsprocessen klantgericht te maken, is het essentieel je zelf als dienstverlener te beschouwen en in te richten. Dit betekent dat je klantinzichten…

Innovatie in de zorg

 Robot Tessa Tessa is een sociale robot die cliënten helpt om structuur in het dagelijks leven aan te brengen. Ze herinnert hen aan kleine taken en geplande afspraken. Tessa vertelt ook hoe de agenda eruitziet en ze doet suggesties voor activiteiten als koffiedrinken. Met de scriptfuncties is het mogelijk om korte gesprekken te voeren…

ISO 9000:2015-Principes van kwaliteitsbeheer

ISO 9000:2015-principes van kwaliteitsbeheer De ISO 9000:2015- en ISO 9001:2015-normen zijn gebaseerd op zeven kwaliteitsmanagementprincipes die het management kan toepassen om organisatieverbetering te bevorderen. ISO 9000 kwaliteitsmanagementprincipes Klantgerichtheid Begrijp de behoeften van bestaande en toekomstige klanten Stem de organisatiedoelstellingen af ​​op de behoeften en verwachtingen van de klant Voldoe aan de eisen van de klant:…

ISO 13845:2016 Documentatie eisen

Documentatie eisen ISO 13485:2016 De volgende definities uit ISO 9000 worden toegepast: Procedure: gespecificeerde wijze van het uitvoeren van een activiteit of een proces. Registratie: document waarin bereikte resultaten kenbaar zijn gemaakt of waarin het bewijs wordt geleverd van uitgevoerde activiteiten. Overzicht van vereiste documentatie / procedures paragraaf norm element 4.1.1 Documenteer de rol van de organisatie…

Service in één keer goed, dat moet toch kunnen, of?

De First-Time-Fix-Rate (FTFR) is een belangrijke indicator voor het meten van de servicekwaliteit. Dit percentage geeft namelijk de hoeveelheid in één keer succesvol afgehandelde onderhoudsbeurten of reparaties weer. Maar wat is nou een goede FTFR en hoe kun je deze verbeteren? In deze cursus vertellen we je er graag meer over. Het zijn helaas situaties…